https://www.youtube.com/watch?v=HmQq6yLe2ww - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Versluis - WaarBenJij.nu https://www.youtube.com/watch?v=HmQq6yLe2ww - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Versluis - WaarBenJij.nu

https://www.youtube.com/watch?v=HmQq6yLe2ww

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg

21 Juli 2016 | Nederland, Ermelo

Dag allemaal,

Nog een half uurtje en dan zitten we in de trein op weg naar Schiphol. Age komt vanuit Utrecht en Hilda, Adriaan, Jan en ik vertrekken samen vanuit Ermelo. Naast dat ik de restjes uit de koelkast moet eten en drinken (Hilda: "Heb je al sap gehad?") mag ik ook nog even een berichtje schrijven voor jullie om te lezen.

Wat moet er in staan dan vroeg ik aan Hilda. "Het vluchtnummer" was het antwoord dus bij deze:
Onze eerste vlucht is van Amsterdam naar Jakarta, vlucht GA0089.
Daar komen we morgen om 11.40 (lokale tijd), we hebben dan tot 's avonds 23.00 de tijd om even bij te komen van de lange vlucht want dan vliegen we verder van Jakarta naar Jayapura (Sentani) met vluchtnummer GA0656. Daar gaan we binnenlandse visa regelen en rusten we uit van de reis.
Dit was het informatieve deel van dit bericht.

Ik ben blij dat het vandaag eindelijk zover is en dat we weggaan maar ben nog wel een beetje bang voor verveling in het vliegtuig. Nu hebben we spelletjes, puzzelboekjes en van alles mee (ook mag ik Opa vd Berg zijn ereader lenen, bedankt!) om de verveling tegen te gaan dus eigenlijk moet dat wel goed komen.
Maar nu zit ik nog met een ander probleem(pje). We zitten straks in drie rijtjes van drie stoelen. Jan bij het raam in het voorste rijtje van drie, daarachter in het rijtje van drie stoelen hebben we de stoel bij het raam en die daar direct naast en in het achterste rijtje van drie stoelen ook. Nu hoef ik niet per se bij het raam en ik ga volgens mij naast Age zitten dus dat betekent dat ik ook naast iemand zit die ik niet ken. Dat is op zich niet zo'n probleem, tenzij het iemand is die heel erg stinkt ofzoiets, maar waar ik mee zit is dat ik nogal vaak naar het toilet moet ben ik bang. En dan moet ik dus elke keer langs die man of vrouw. Dat lijkt me erg vervelend, wat als die persoon nou de hele tijd slaapt? Moet je iemand dan wakker maken om erlangs te kunnen of wacht je tot diegene wakker is? Jan stelde voor dat ik eroverheen zou klimmen maar ik heb niet zulke lange benen dus ik weet niet of dat werkt. Misschien moet ik wachten tot hij/zij naar het toilet gaat dan kan ik er snel achteraan. Een nieuwe tactiek die Opa Versluis mij leerde: Ze gaan toch een keer de benen strekken, dan gaan ze weg en kun je er langs zonder dat hij/zij daar last van heeft. Dat lijkt me hele goede oplossing.

Dus ik moet me vooral niet te druk maken, het komt sowieso goed daar ben ik van overtuigd.
De afgelopen dagen zijn we al lekker opgewarmd in Nederland, het is daar waar we naar toe gaan nog veel warmer dus ik hoop dat ik er al een heel klein beetje aan gewend ben.

Ik heb er zin in!
Wie weet tot snel, anti verveling in het vliegtuig kan leiden tot een zeer uitgebreid verslag van de vlucht, de mensen in het vliegtuig en mijn eventuele buurvrouw/buurman. Maar ik weet niet of jullie daar op zitten te wachten ;)

Groetjes Lotte

  • 21 Juli 2016 - 11:29

    Judith Meijer:

    Een hele goede reis voor jullie allemaal en dat je maar hele leuke en lieve mensen tegen komt onderweg en daar!

  • 21 Juli 2016 - 12:57

    Joke Van Til:

    Wens jullie een goede reis!
    In spanning wacht ik de berichten af!

  • 21 Juli 2016 - 15:58

    Manisha Franken:

    Hele goede reis, ik ben benieuwd naar jullie grote avontuur!
    In gedachten ben ik bij jullie aan boord om de lange reistijd te overbruggen :)

    Liefs Manisha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Volg ons tijdens onze reis naar Kouh

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 4845

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 11 Augustus 2016

De grote reis

Landen bezocht: