Niets is zeker....... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Versluis - WaarBenJij.nu Niets is zeker....... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Versluis - WaarBenJij.nu

Niets is zeker.......

Door: Hilda

10 Juli 2016 | Nederland, Nederland

We weten het allemaal, niets is zeker. Helemaal niet als je naar een land als Indonesië gaat. We proberen samen de reis te plannen maar we merken nu al dat dit een stuk lastiger gaat dan in Nederland.

Ik zal hier een kaartje plaatsen van Papua zodat jullie een beetje kunnen volgen waar we naar toe (willen!) gaan.

We vliegen donderdag 21 juli van Amsterdam naar Jakarta op Java. Een vlucht van ongeveer 15 uur. Dan wachten we ongeveer 6 uren en vliegen we door naar Jayapura in het noorden van Papua. Daar zullen we een aantal dagen blijven ook om een visum voor het binnenland te regelen. Aanvankelijk zouden we met een vliegtuig van de MAF (christelijke zendingsorganisatie, non-profit luchtvaartmaatschappij)
naar Tanahmerah vliegen om vandaar met de boot naar Kouh te varen. Terug zouden we met een watervliegtuig van Kouh naar Wamena vliegen. Zouden....want een week gelden hoorden we dat het watervliegtuig kappot is en waarschijnlijk niet voor eind augustus klaar zal zijn. Afgelopen week hebben we begrepen dat het beter lijkt om via Wamena naar Tanahmerah te vliegen. Al met al zijn we nog niet veel verder dan dat we de reis naar Jakarta, Jayapura en de terugreis naar Amsterdam geboekt hebben en voor de rest zien we wel wanneer we waar komen.

Plekken die we in elk geval willen bezoeken zijn Kouh, de plek waar Adriaan is opgegroeid en Wamena.

Kouh staat als klein dorpje niet op de kaart maar ligt vanuit Tanamerah gezien via de rivier naar het noorden. Het is er flink warm en er is een hoge luchtvochtigheid.

Wamena ligt in de bergen; een aangenamer klimaat met bergtoppen van 4750 meter hoogte.

als we de kans krijgen willen we graag nog naar het eiland Biak links boven Papua. Je kunt hierover lezen in het verhaal van Adriaan.

We houden jullie op de hoogte van route.

Groeten,
Hilda

• 11 Juli 2016 - 08:41

Frederique:

Ach, dus niet met de MAF. Er was een moment dat met grote waarschijnlijkheid wij in PN zouden gaan wonen en werken maar ook toen: niets is zeker!

• 20 Juli 2016 - 22:54

Sollie :

Goede reis en een prachtige tijd met elkaar toegewenst!