Dinsdag 9 augustus, van Biak naar Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Versluis - WaarBenJij.nu Dinsdag 9 augustus, van Biak naar Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Versluis - WaarBenJij.nu

Dinsdag 9 augustus, van Biak naar Jakarta

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg

09 Augustus 2016 | Indonesië, Batavia

Vandaag is technisch gezien het eerste stuk van onze terugreis. We zouden om 11.30 vliegen en moesten om 9.00 uur op het vliegveld zijn. Dus kwam de taxi om 8.30 en het ontbijt om 7.30. Zelf was ik al vanaf een uur of 5 aan het "spoken" ik heb me zelden zo beroerd gevoeld! Het leek mij het beste om niets te eten en alleen flessenwater te drinken voor de pillen.

Op het vliegveld ging het voorspoedig, te veel bagage maar toch weer niet hoeven bij te betalen.
In de wachtruimte was WiFi en ook nog eens vrij snel dus ik kon mooi wat stukjes plaatsen en eindelijk wat foto's er bij plaatsen.met een klein beetje vertraging vertrokken we naar Makassar en vandaar weer door naar Jakarta. Gelukkig konden we in het zelfde vliegtuig blijven zitten en vertrokken we binnen een half uur. Nu zitten we dus in het vliegtuig onderweg naar Jakarta. Uit het raampje zien we ontelbaar veel grote en kleine eilanden. Af en toe krijg ik van Jan of Adriaan door waar we vliegen en werp ik een blik uit het raampje. Lotte zit aan mijn ene kant, bij het raampje en aan mijn andere kant zit een dame, zij lijkt te slapen. Ik ben natuurlijk ook wel een beetje saai. Na deze landing slapen we een nachtje in Jakarta, morgen willen we nog iets van Jakarta zelf zien en morgen avond vliegen we via Singapore (jippie! Een extra landing en opstijgen) naar Amsterdam.

Inmiddels in het guesthouse in Jakarta. Een keurig hotel. Mooie ruime kamers, netjes en schoon, goede bedden en net wat gegeten in het hotel. Zelf voorzichtig wat vers fruit en een klein pannenkoekje met banaan. Dat viel nog niet goed, nog maar even rustig aan doen.

Adriaan en Jan smeden plannen voor morgen en bellen met de taxichauffeur die ons hier naar toe heeft gebracht. Een ritje van ruim 2! Uur. Deels omdat hij het niet goed kon vinden en deels omdat het verkeer hier gewoon muurvast staat. Veel auto's op de weg die soms wel 5 baans lijkt te zijn. En enorm veel scooters die allemaal maar wat lijken te doen. Gelukkig zijn we ongedeerd aangekomen. Jakarta oogt een stuk schoner dan alle andere plaatsen waar we zijn geweest. Hier vind je geen vuilnis op elke straathoek. Morgen zien we wel verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Volg ons tijdens onze reis naar Kouh

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 4429

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 11 Augustus 2016

De grote reis

Landen bezocht: