Vrijdag 5 augustus - Reisverslag uit Sentani, Indonesië van Versluis - WaarBenJij.nu Vrijdag 5 augustus - Reisverslag uit Sentani, Indonesië van Versluis - WaarBenJij.nu

Vrijdag 5 augustus

Door: Hilda

06 Augustus 2016 | Indonesië, Sentani

Na het ochtendzwemmen hebben we ontbeten, brood met pindakaas of crackers met een soort kaas een slok water er bij voor de malaria pillen. Toen we nog een poging wilden doen om te snorkelen en onderwater foto's te maken werden we " geprikt" het leek het meest op een soort brandnetel achtige pijn maar dan in het water. Alleen Adriaan en Jan hebben door gezet de rest bleef in het warme ondiepe water waar je er minder last van leek te hebben. Langzamerhand zijn we de boel gaan opruimen want om 13.30 zouden we weer opgehaald worden.
Het bootje was iets aan de late kant, ik was zelfs even bang dat hij helemaal niet zou komen en ik nog een nacht moest blijven maar toen zei Adriaan geruststellend dat hij echt wel zou komen omdat hij zijn geld nog moest krijgen. Uiteindelijk was het wel goed dat hij iets later was, zodoende kon Age nog een hele grote varaan ontdekken. Adriaan en Jan hebben hem ook nog gezien maar kregen hem helaas niet meer op de foto.
5 minuten te laat arriveerde de boot en na een snelle overtocht konden we de spullen weer uitladen en in de auto stappen. Onderweg terug naar het guesthouse ebben we nog een voetbal shirt voor Age kunnen kopen op de markt. Terug bij het guesthouse hebben Adriaan, Jan enAge nog een 3e poging ondernomen om een kijkje te nemen in MacArthur's Parc maar we hadden weer niet de juiste papieren. Vreemd en erg jammer.
's Avonds hebben we heerlijk gegeten in een restaurant aan de oever van het Sentanimeer. Daarna nog wat batiklappen gekocht, met Jan een pakje stroopwafels weg gebracht naar een bevriende piloot en toen begon het hele circus van inpakken weer.

Ook daar worden we steeds handiger in hoewel het dit keer wel erg warm was. Maar het is gelukt en dat is fijn omdat we steeds meer souvenirs meenemen en we nu in elk geval al weten dat alles in de koffers past. Morgen vertrekken we voor een paar dagen naar Biak, dan nog even Jakarta en dan weer richting Amsterdam.

• 08 Augustus 2016 - 12:12

Frederique:

wat een reis! geweldig hoor. Geniet er nog even van. Als je in Nl terug bent zul je waarschijnlijk nog wel wat tijd nodig hebben om alle indrukken te verwerken :)

groet Frederique